maanantai 9. huhtikuuta 2012

Ootko sä kuuro vai etkö sä vaan tajua?

jeesaa Sirpaa edes vähän
Mun masennus on pysyvä tila. Se ei johdu mistää. Se johtuu kaikesta. Se on osa mua. Edelleen ihan liian iso osa. Miten tän nyt sit selittäis ymmärrettävästi jollekin asiaan vihkiytymättömälle, jolle kuitenkin haluaisi kertoa, että on edelleen romukopan pohjalla tai liiskaantuneena sen alla.

Ainiiin, kyllähän mä yritin. Mua ei kuultu tai ymmärretty. Sit mä vähitellen lakkasin yrittämästä.

Kaveri: Mitä kuuluu?
Minä: Ei kovinkaan hyvää. Mä olen masenutunut.
Kaveri: Aijaa. No mikäs sua masentaa?
Minä: No vittu ku pandat kuolee ja otsonikerros ohenee.  
Kaveri: hehh... Mullakin on kauhee masis, on kiire töissä ja poikaystäväkin on perseestä.
Minä:  Just.

Mä tiiän, ei tää katkeruushomma muka sovi mulle. But I couldn't care less.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ulkopuolisen on vaikea ymmärtää, että kaikki on paskaa ja että paha olo ei mene pois niinkuin rahapula palkkapäivänä.

Niina kirjoitti...

Tossa on perää. Sitä on itse vaan niin keskellä tätä omaa hulluutta, että ei vaan aina jaksa/muista ajatella, miten haastavaa tää elo on myös masentuneen ihmisen lähipiirille. Itsekäs sairaus sanoi joku joskus mulle.