tiistai 30. lokakuuta 2012

Kelvollinen


Vietittekö Halloweeniä? Mun Halloweenhahmo oli lauantaina känninen urpo. No eipä tartte erääseen ravintolaan hetkeen (tai ikinä) mennä pyörähtämään. Sen lisäksi, että koin tarpeelliseksi vittuilla ihan kaikille, jotka vaan kuulivat, olin jätellyt koko omaisuuteni ympäri tätä raflaa. Onneksi sain delegoitua kamojen hakemisen Historyboylle (god bless his soul). Kaikki oli tallessa, kumma kyllä. Mulle ois kyllä ollu ihan oikein, että kaikki roina ois kadonnut, kun olin niin karsee ja humalainen. Kuulemma mulle pitäisi laittaa valjaat, kun olen maljassa. Olin ilmeisesti hieman vaikeasti hallittavissa. Tämä on toki vain kuulopuhetta, itse en oikeen osaa kommentoida. Diakuvista on vaikea saada tarkkaa käsitystä tapahtumista.

Sunnuntaina piti sit vielä olla ne helkkarin vaalitkin. Edellisissä eduskuntavaaleissa en voinut äänestää, kun olin niin hullu ja neljän vuoden takasissa kuntavaaleissa äänestin väärää henkilöä. Tälläkään kertaa mun suoriutuminen tästä kansalaisvelvollisuudesta ei mennyt ihan niinkuin käsikirjassa. Ekanakin en uskaltanut lähteä ulos yksin, joten hissan open piti kuljettaa mut lähikoululle. Siellä vaalivirkailija huomasi, että mun henkkarit ei oo ollut voimassa puoleen toista vuoteen.

Tän henkkarikohelluksen takia mä unohdin mun ehdokkaan numeron. Tai muistin mitä numeroita siinä on, mutten sitä, missä järkässä. Ainoan ehdokkaan numero, joka mulla tuli mieleen, oli se jota en missään nimessä ollut äänestämässä. Kello oli tietty jotain sekunttia vaille kahdeksan ja siellä kopissa muhun iski äänestyskoppipaniikki, joka ilmeni mm. äkillisenä lukutaidottomuutena. Selasin Vihreiden ehdokaslistaa saamatta mitään tolkkua koko hommaan. Historyboy tuli sit ihmettelemää, että mikä kestääja auttoi numeroiden piirtämisessä. Sitä tosin tultiin hätyyttämään pois, koppiin saa mennä vaan yks äänestäjä kerrallaan. Et tällästä tää demokratia sit on. No annoin ääneni ja ehdokas pääsi läpi. Ja kyllä tein valinnan aika pitkälti pärstän mukaan. 

t. Yhteiskunnna tukipilari

p.s. En ymmärrä, miksi mun koti näyttää tällästen viikonloppujen jälkeen aina siltä, kun joku olisi etsinyt sieltä jotain salaisia asiakirjoja. Onko jollain samantapaisia kokemuksia? 

2 kommenttia:

Piipula kirjoitti...

Täälläkin yks äänestyskoppikämmäilijä. Tarkistin vielä kopissa mukamas sitä ehdokkaani numeroa, mutta siinä kohdallapa ei lukenutkaan mitä piti ja sekosin täysin. Olin paikalla peräti jo 19.30 mutta poistuin varmaan lähempänä kahdeksaa kun en muka sitä listaa osannut järjellisesti lukea. Mietin ensimmäisenä, että ai eikö se ihminen muka ollutkaan ehdolla ja jäin miettiin että miten väärin olen voinut asiat ymmärtää tai muistaa...

No löytyi se sitten se oikea ihminen ja oikealla numerolla. En voi vedota edes krapulaan.

Niina kirjoitti...

Ihanaa, et joku muukin saa äänestyskoppipaniikin! Ens kerralla pitää varmaan kirjottaa se ehdokkaan numero käteen, niin ei tartte yrittää lukea niitä ehdokaslistoja. Täytyy sit vaan muistaa käyttää permanenttitussia, ettei se numero leviä, kun kädet hikoilee siinä äänestyspaniikissa.