perjantai 19. lokakuuta 2012

Pissis

Olempas mä söpö vaikka mul onkin vähän virtsankarkailua.
Rompanista on tullut ihan mahoton. Pitkätukka kävi eilen kylässä ja toi Mörri kusi sen paidalle, joka oli lattialla. En sit tiedä, oliko tää Rollen tapa ilmasta, että toi ei oo kelvollinen mies. Ehkä se näin yrittää pitää musta vähän huolta tai sit se oli mustis ku mä nyhjäsin sen pitkätukan kanssa, enkä huomioinut häntä pariin tuntiin.

Kesällä mä ostin sille uuden vessamökin, sellasen hienon kaksosasen, jossa likanen hiekka menee alaosastoon ja vaihdettiin puupelletteihin. Sen jälkeen se on ollut tosi hakala näissä vessatouhuissa, vaikka tän uuden vessan mä pidän paljon ahkerammin siistinä ja se haisee vähemmän. Luulis että sinne ois kiva käydä lorottelemassa mutta ei näköjään. Vessanmatolle ja vieraiden vaatteille hän tekee mieluummin haisevat toimituksensa. En yhtään ymmärrä ton tyypin meininkiä. Enkä usko, että se on kipeäkään on tai stressaantunut. Jos tää on vaan jotain esipuberteettisen teinin kiukuttelua niin voi perse.

Kiva täs nyt sit kehitellä jotain vitsiä mun kissan pidätysvaikeuksista miesvieraalle. No katotaan tuleeko se pitkätukka enää kylään.

5 kommenttia:

Idris kirjoitti...

Musta uhkaa näköjään tulla ihan vakikommentoija, mutta pakko sanoa että toinen mun kissoista vihaa noita puupellettejä ja alkaa aina pissailla matoille ja sänkyyn, jos sellasia yrittää tarjota käyttöön. Ollaan sit pitäydytty sellaisessa savipohjaisessa mikrohiekassa, vaikka toi pelletti olis mustakin paljon miellyttävämpää eikä kävis niin pahasti käsilihasten päälle raahata sitä kotiin. :(

Saretska kirjoitti...

Sinun Rompanisi on viisas kissa. Minun Viljo-kissa aikoinaan oli muuten tosi kiltti, mutta repi silloiselta poikaystävältäni kädet ja jalat. Jos olisin ottanut kissan viisauden onkeeni, en olisi ollut 19 vuotta naimisissa narsistin kanssa! ;)

Niina kirjoitti...

Tota pellettivihaa mäkin oon vähän alkanut arvaileen syyksi tähän sen pissailuun mutta en haluais luovuttaa, koska mun elämänlaatu on parantunut sen jälkeen huomattavasti kun siirryttiin pelletteihin. Oliko sulla sellanen vessa, jossa ne purut tippuu alakertaan, niin että päällä on aina kuivia pellettejä? Kun mulla on, eli sen ei edes tartte olla kosketuksissa omien jätöstensä kanssa yhtä paljon. Mysteerinen on toi kissan mieli. Yks tuttu ehdotti, että heittäsin siihen pelletteihin päälle ihan vähän sellasta vanhaa tuttua hiekkaa, jotta se hämääntys. Pitänee koklaa. Vielä mä en luovuta.

Niina kirjoitti...

Hyvä pointti tämäkin. Et josko vika oiski miehessä, eikä hiekassa. Harmi, ettei se kussu silloin aikoinaan sen mun pettäjäpoikaystävän kamoihin.

Idris kirjoitti...

Mulla oli ihan tavallinen katollinen vessa vaan. Ihan totta kyllä, että kattimuksien ajatusten kulku on aika mystistä. Tämäkin sankari kävi kyllä aina välillä siellä pellettivessassa silloin, kun se oli hiekkavessan rinnalla. Sit kun yritin pistää molempiin pelletin niin pissailu alkoi, mutta satunnaisesti, eli kyllä se sinne pellettiinkin välillä pissasi. Eikä ollu mitenkään sidoksissa siihen onko se vessa puhdas vai ei. Oon järkeillyt ton jotenkin niin, että sen mielestä pelletti nyt vaan ei oo niin miellyttävä vessamateriaali, että sen takia viitsisi könytä vessaan asti, jos lähempänä on joku kiva matto. Oma vika sinänsä, koska mua kyllä sen sijaiskotikin varoitti tästä pellettijutusta kun sen otin.

Annoin sit periksi, ja yritän sen sijaan panostaa elämänlaatuun ostamalla hyviä hiekkoja jotka ei haise ja sikakalliita designvessoja, joista ne hiekat ei leviä yhtä pahasti ympäri kämppää. Mä kun en ole mikään imuroimisen ystävä. Onneks noi mun otukset ei ole niin nökönuukia sen suhteen, että laatikko olis aina tosi puhdas. Välillä ne tekee toisen laatikon ihan täyteen kikkareita, kun toisen huoneen laatikossa ei oo mitään.