keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Määräaikainen/työtön

Tänään alkoi elämässä sitten uusi vaihe nimeltä työttömyys. Pelottaa. Kauhistuttaa. Miten mun pää kestää jatkuvan vapaalla olemisen? Päätin viikko sitten sunnuntaina hesaria lukiessani, että tätä täytyy nyt kuitenkin juhlistaa. Milloin olen viimeksi ollut vapaa tekemään mitä haluan. En muista. En tosin kyllä muista myöskään sitä, milloin olen viimeksi halunnut olla vapaa tekemään mitä vain. No nyt kuitenkin olen ja aion yrittää ottaa siitä kaiken irti. Varasin äkkilähdön. Lähden huomenna reissuun ja pelottaa ihan vitusti. Mitä jos en pärjääkään matkalla yksin? Mitä jos tulee ahdistus ja pahaolo? Toisaalta mitä sitten, jos reissusta tulee paska, ainakin on sitten paska reissu lämpimässä.



En muista koska viimeksi olen ollut pakettimatkalla mutta odotan innolla, että minkälaisia suomiturreja saan matkaseurakseni. Ja se taputtaminen. Toivottavasti muistan taputtaa, kun lentokone laskeutuu sujuvasti. Työkaverini ja äitini ihmettelivät ihan liikaa, kun kerroin, että lähden yksin reissuun. Heitä ihmetytti se ennemmän kuin olisin uskonut. Minun huoleni yksin matkustamisessa on lähinnä se, että miten yksin reissaava saa selän rasvattua. Maailmassa on paljon yksin eläviä ihmisiä, niin eikai se nyt ole niin outoa, että nämä yksin olevatkin haluavat matkustaa. Tuttavani kertoi eräästä ystävästään, joka oli taannoin harmitellut sitä, että haluaa matkustaa mutta ettei voi lähteä yksin, koska häntä huoletti, että mitähän muutkin ajattelevat. Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee nyt, kun palaan reissusta ne ajattelee kateellisena, että wow mikä rusketus.

Pussyn menee tänää hoitopaikkaan. Vähän hirvittää. Mitä jos se kusee kaverin nahkasohvalle tai syö sen viherkasvit? Rompan ei oo aina kovin hyväkäytöksinen. No kai ne pojat pärjää. Suurempi huoli mulla on kyllä siitä, miten mä pärjään reilun viikon ilman Rompania. Tänäänkin kun heräsin niin toi ihana karvakasa nukkui mun kainalossa pää mun vieressä tyynyllä. Aaawww...

Mutta siis hirveeti tekemistä ennen huomisiltaa ja lähtöä. Ajattelin tehdä listan, että muistan edes osan.
1. pitää korjaa kokeet, laittaa arvosanat ja käydä vielä työpaikalla
2. hyviin tapoihin kai kuuluu viedä työkavereille jotain herkkuja, että jotain pitäs leipoo ostaa
3. viedä toi mirri hoitoon ja siivoo sen hiekkalaatikko
4. treenaa runko rantakuntoon
5. uskaltaa hakea matkalaukku pimeästä kellarista
6. kokeilla mahtuuko mitkään kesävaatteet enää päälle
7. opetella käyttämään mun uutta kolme kuukautta sitten hankittua kameraa
8. pummia jostain kyyti kentälle ja kotiin
9. pestä pari koneellista pyykkiä


p.s. jos jollain on ideoita siihen selän rasvaamiseen, niin kertokaa!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Olen kateellinen, mutta iloinen, kun saan mirriäsi hoitaa.

T: Hoito-setä