tiistai 26. kesäkuuta 2012

Seuranhaku

Tää verovaroilla kustannettava kotihoito on aivan mahtavaa (apua, kehunko mä julkista terveydenhuoltoa??). Ekanakin tää tyyppi ei ole mikään huumorintajuton mukanuorekas mielenterveystyöntekijä niinkun eräät, joiden hoidosta olen joskus saanut nauttia, vaan tää on asillisen asiaton ja järkevä. Se puhuu mulle ku toiselle aikuiselle ja on läsnä. Ihan vielä mä en ole tavoittanut tän jutun syvintä ideaa mutta ainakin tää touhu nostaa vähän mun mielialaa ja tänään sain ladattua pesukoneeseen paskaset reissuvaatteet.

Tän kotihiirenä olemisen takia mulla on usein hirvee tarve saada jutella ihan arkipäiväsistä jutuista ja siihen toi antaa myös mahdollisuuden. Samalla kun mä viikkaan vaatteita kaappiin jauhetaan jotain skeidaa. Mukavaa. Nyt joku varmasti vittuuntuu, kun tajuaa millaseen höpöhöpöön niitä veromarkkoja käytetään mutta ei mikään lääke tai terapia voi tarjota tätä samaa. Mulla ei ole tällä hetkellä elämässä hirveesti ihmisiä ja sen vuoksi onkin varmaan ihan hyvä, että en näitä muutamia ihmisiä rupee kuormittamaan mun kotitöidentekemättömyysvalituksella. Loogista, eikö? 

Mut siis se tän päivän puheenaihe. En muista, mistä kaikesta aloin valittamaan mutta lopulta juttu rönsyili ihmisten tutustumiseen. Ryhdyttiin miettimään, missä aikuinen ihminen koulun lopettamisen jälkeen tutustuu kehenkään, siis sekä naisiin että miehiin. No töissä joo, mut sielläkin osa on ihan pystyynkuolleita tylsimyksiä, sit tietty harrastukset ja sokerina pohjalla kännissä baarissa. Kaikki ihan jees vaihtoehtoja, tosin mulla ei oo nyt duunia, uutta harrastusta en oo vielä keksiny (any ideas?) ja sitä baarissa huoraamistakin on tullu harrastettuu ihan ahkerasti mut hirveen pysyviä suhteita ei oo tullut luotua.

Tyrmättyäni nää ideat Kotihoito heitti ilmoille ajatuksen internetistä. Hän itse on kuulemma muuttanut aiemmin negatiivista kantaansa utealiaan positiiviseksi, vaikka vielä ei mitään uusia tuttavuuksia olekaan kehissä. Tähänkin mun on tietty pakko suhtautua superkriittisesti ja muistuupa mieleeni kaunis tarina ekasta poikaystävästäni, joka haki pettämisseuraa netistä. No siitä on jo aikaa ja ne haavat on nuoltu. Vielä mä en laita itseäni noille nettimarkkinoille mutta ryhdyin kuitenkin huumorimielessä (kuinkas muutenkaan) miettimään mun seuranhakuilmotusta. Se vois mennä vaikka näin:

Nuorekas muttei enää niin nuori työelämästä tauolla oleva emäntä hakee kauppakassien kantajaa. Pulkannarutkin kelpaavat. Tyydytäänkö vähään ja tutustutaan toisiimme?
terv. Pulla

Menis deittisivut tukkoon suosion takia, joten julkasen tän mun ilmotuksen nyt vaan tässä mun blogissa. Tositarkoituksella.

p.s. Oonko mä jotenkin vanhan koulukunnan ihmisiä, kun mun näkemys nettideittailuun on niin negatiivinen? Onks tääl netissä muka normaalejakin ihmisiä? 

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Meikäläinen on niin tavis kun voi olla (toki silti fiksu eikä ihan rumakaan :D, mutta niin suomi24:n kautta on tullut treffattua useempi mies. Joukkoon on mahtunut pari kummajaista tai muuten vaan onnetonta, mutta niitä kunnon miehiäkin on löytynyt yllättävän helposti. Yksi pidempi suhde takana, nyt saman palvelun kautta löytynyt avomies, jonka kanssa pian juhlitaan ekaa vuosipäivää :)

Mitäpä siinä menettää jos kokeilee ;)

Piipula kirjoitti...

Taitaa olla jotain vikaa tässä suomalaisessa deittailukulttuurissa. Hakemalla ei saisi hakea ketään ja deittailua (varsinkin nettisellaista) katsotaan jotenkin pahalla. Tämä on vain näin maalla kasvaneen kokemus. En tiedä kaupunkimeiningistä. Mutta meillä päin ei ongelmaa ole, koska kaikki pariutuu yläasteikäisenä ja hankkivat perheen ja eroavat sitten vasta 50-vuotiaana syyttäen puolisoaan siitä että elämä on jäänyt elämättä.

Anonyymi kirjoitti...

Kiinnostuin!




Lol läppä oli.

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin olin todella ennakkoluuloinen nettideittailun suhteen. Kuitenkin kokeilin ja laitoin ilmoituksen suomi24:seen. Kyllähän sieltä tuli vähän vaikka minkälaista vastausta, mutta tuli myös ihan kunnollisia miehiä vastaan. Parit treffasin ja yllättäen yksi jäi roikkumaan mukaan, yhdessä ollaan oltu nyt kolmisen vuotta. Pelottavaa se kuitenkin oli, kun ei yhtään tiennyt mitä vastaan tulee.
Itsekin olen masentunut ja sen myötä on kavereitakin kaikonnut. Joskus mietin, että missä aikuinen (lähes 30-v.) voisi tavata uusia ystäviä. Kun en töissäkään tällä hetkellä ole ja harrastukset nyt ovat jääneet. Netistäkö uusia ystäviäkin etsitään nykyään?

-Tea

Niina kirjoitti...

Tositarkoituksella <3

Niina kirjoitti...

Kiitos anonyymeille rakkaustarinoistaan. Piristävää.

Mistähän johtuu, että kynnys nettideittailuun on monella (ainakin mulla) suurempi, kun lähteä baarin kännissä pokaamaan seuraa. Sillonhan sitä vasta onkin altis virhearvioinneille ja urpojen sössötyksille. Varmaan syy voi olla just se mitä Piipula tos toteekin.

Tea, oon miettinyt aivan samaa. Netti on kai kuitenkin lähinnä kumppanin hakemiseen, mä ite oisin enemmän ystävien kun ihmissuhteen tarpeessa ja en usko että nainen etsii naista haulla netistä ystäviä löytyy.

Voi tätä!